Bästsäljare

Frequently ask questions

 Köpvillkor
1. Vad händer i fall jag gör en beställning och får ett meddelande om att en eller några av valda varor är restnoterade?

I fall några av beställda varor är på lagret och några är restnoterade förbereder vi ett paket och skickar det så fort vi får produkter som saknas. Om du vill få varorna som finns på lagret direkt och de restnoterade produkterna senare, meddela oss om det vänligen vid betsällning.


2. Det stod på sidan med produktbeskrivningen att varan var på lagret, men jag fick en e-post om att produkten var inte där. Hur gör man då?

Det kan hända att vi inte levererar någon vara även om det står att produkten finns i vår webbaffär. Ibland är det pga att man beställt fler varor än det är på lagerförteckningen, att några kunder beställt produkterna samtidigt eller pga fel i lagerförteckningen, osv.

Vi gör det bästa för att hantera lagerförteckningar så noggrant som möjligt och ber om ursäkt för att vi inte levererar vissa varor när man behöver det.

Om det finns några defekter, tar vi hand om en sådan beställning och meddelar dig i fall det finns en bra lösning. Det kan vara det följande:

1. Att vänta i 4-6 veckor tills vi får varor som inte finns på lagret.

2. Att välja någon annan vara som finns på lagret istället.

3. Att ångra köpet och få pengar tillbaka.


 Frakt och Leverans
3. Är det ditt företag som levererar varorna?

Ja, det gör vi. Vi erbjuder hem leverans och leverans till arbetsplats runt om Sverige med posten, Bring Express och Schenker.


4. Tar ni emot gamla sängar/madrasser?

Nej, det gör vi inte, tyvärr.


5. Hur långt tar det att leverera varor?

Leveranstid för varorna som finns på lagret i Oslo är 2-3 dagar, om det är Stor Oslo regionen och 5-10 dagar för andra delar av Norge. Leveranstid för varorna på lagret i Sverige är 3-9 dagar. Leveranstid för restnoterade varor är 4-8 veckor. Man hittar statusen – på lagret eller restnoterad – på sidan med varans beskrivning.


6. Vad kostar det att frakta XXX vara till NNN?

För att se fraktkostnad vänligen lägg den önskade varan i varukorgen och registrera dig som en kund  i vår nätbutik samt uppge leveransadressen. Systmemet visar fraktkostnaden automatiskt innan du betalar varan.


7. Får man hämta beställningen själv?

Ja, det får man göra.

 

När du betalar för varor online med kort, via PayPal eller Klarna, kan du välja att “hämta” som ett leveransalternativ och hämta köpet från lagret i Rosenholmveien 20, 1252 Oslo för Norway och i Kabelvägen 15, Norrköping , SE 60210 för Sverige två arbetsdagar efter beställning mellan kl 08:00 och 16:00 på vardagar. Man får en e-post med instruktioner ( hämtningsmeddelande) maximum arbetsdagen efter beställning av inventarier när alla valda varor är på lagret och restnoterade produkter också ankommit dit. Man får inte betala för varor med postförskott, kort eller kontant på lagret eftersom det är ett sorts förråd utan någon som helt betalterminal, dvs det tar inte emot och håller inga pengar. OBS! Det är inte tillåtet att packa upp varor på lagret.


8. Var hämtar man paket?

PileZone A/B, Kabelvägen 15, Norrköping, SE 60210 för Sverige

“Ekspedisjon” hos Bring Warehousing / Box Solutions.

Rosenholmveien 20, 1252 Oslo, Norge

När du betalar för varor online med kort, med hjälp av fakturor från Klarna eller via PayPal, kan du hämta köpet från lagret i Kabelvägen 15, Norrköping, två arbetsdagar efter beställning mellan kl 08:00 och 16:00 på vardagar. Man får en e-post om att varorna finns på eller ankommit till lagret maximum arbetsdagen efter beställning av inventarier i fall man har ett kvitto för restnoterade varor. Man får inte betala med postförskott, kort eller kontant på lagret eftersom det är ett sorts förråd utan någon som helt betalterminal, dvs det tar inte emot och håller inga pengar. OBS! Det är inte tillåtet att packa upp varor på lagret.


9. Kan du förbereda min beställning på lördag?

Nej, det kan vi inte, lagret är öppet från 08:00 till 16:00 Mån-Fre (på vardagar).


 Säkerhet och Betalning
10. Hur betalar man?

Här kan du betala med Visa, Mastercard med DIBS och PayPal. Om man betalar för varor med kort använder vi DIBS som är ett ledande system inom 3D-skyddsmetoder med en bedrägeribekämpning funktion. Läs mer om DIBS säkerhet här: http://www.dibs.no/teknikk/sikkerhet/

Du kan också välja att betala med en faktura via Klarna 14 dagar efter leverans  eller köpa varorna på kredit via Klarna konto.

Man kan också betala med postförskott/efterkrav.


11. Kan jag betala för varorna när jag hämtar dem från lagret?

För att hämta varor från lagret måste man beställa dem i vår nätbutik först och betala ordern med kort, via DIBS eller beställa en fakura. Sedan håller ordern på bearbetas av systemet. Tyvärr kan man inte betala direkt i lagret eftersom det finns inte några betalterminaler eller kassaskåp för pengaförvaring.


12. Kan man betala med en faktura eller köpa på kredit / avbetalning?

Ja, det får man via Klarna. Vi granskar kundernas betalningförmåga.

Man kan också köpa på avbetalning i upp till två år via Klarna.


 Utställningslokalen och andra frågor
13. Har du någon utställningslokal där man kan prova soffor?

Ja, det har vi. Utställningslokalen ligger i centrala Oslo, Youngstorget 3 och är öppen bara på torsdagar mellan kl 16:00 och 18:00. Ingången finns på Pløensgate vid "Itera Gazette" skylten, ring 94 42 30 29 när du är vid dörren. OBS! Så här ringer man bara till utställningslokalen. Om du har andra frågor, skriv gärna till post@stylehouse.no.

 

Det finns följande varor i utställningslokalen:

- bäddsoffor Fresh, Rock-O, Indie, Beat, Figo, Bebop;

- länstolar Nido, Buckle up, Dice, Loop, Baby Hippo;

- madrasser: Traditionell futon, Elit Komfort Futon, Dubbel latex futon, Coco futon, Bed-in-Bag - Zabuton kuddar från Takaokaya Kyoto, Japan;

- sängar: Eagle och Isola; - sängar: Eagle och Isola; De har hög kvalitet som alla Karup och Cinius varor. Veden har FSC certifikat.

- bord: Moebius Bu (av xBritt) och Par4 (av Sculptures Jeaux);

-sänggavlar: “Futon” och “Pimp”;

- tatami mattor, kuddar,

- madrassöverdarg i färger Flax, Natur och Svart.

- Shojiskärmar med blommor, Eudes shojiskärmar och vita trä anslagstavlor med luckor.

Vi har tygprov och kataloger på Karup, Cinius, Takaokaya och xBritt produkter i utställningslokalen.

  1.      Eftersom vi tyvärr inte har något showroom i Sverige, utan bara ett lager i Norrköping, erbjuder vi utbredd 14-dagars ångerrätt som innebär gratis returfrakt av futon madrasser och stora möbler som bäddsoffor från Karup. På detta sätt får man en möjlighet att provsova madrasser och att se hur bra varorna passar till interiören. Om man ångrar sig bör varorna returneras som nya och i originella förpackningen. Ångerblanketten skickas vid alla köp. I fall man väljer att utöva ångerrätten bokar vi upphämtning via vår transportpartner. Läs mer i VILLKOR –kategorin.

14. Har du någon utställningslokal där vi kan känna och testa olika madrasser?

Ja, det har vi. Utställningslokalen ligger i centrala Oslo, Youngstorget 3 och är öppen bara på torsdagar mellan kl 16:00 och 18:00. Ingången finns på Pløensgate vid "Itera Gazette" skylten, ring 94 42 30 29 när du är vid dörren. OBS! Så här ringer man bara till utställningslokalen. Om du har andra frågor, skriv gärna till post@stylehouse.no.

 

Det finns följande varor i utställningslokalen:

- bäddsoffor Fresh, Rock-O, Indie, Beat, Figo, Bebop;

länstolar Nido, Buckle up, Dice, Loop, Baby Hippo;

- madrasser: Traditionell futon, Elit Komfort Futon, Dubbel latex futon, Coco futon, Bed-in-Bag - Zabuton kuddar från Takaokaya Kyoto, Japan;

- sängar: Eagle och Isola; - sängar: Eagle och Isola; De har hög kvalitet som alla Karup och Cinius varor. Veden har FSC certifikat.

- bord: Moebius Bu (av xBritt) och Par4 (av Sculptures Jeaux);

-sänggavlar: “Futon” och “Pimp”;

- tatami mattor, kuddar,

madrassöverdarg i färger Flax, Natur och Svart.

- Shojiskärmar med blommor, Eudes shojiskärmar och vita trä anslagstavlor med luckor.

Vi har tygprov och kataloger på Karup, Cinius, Takaokaya och xBritt produkter i utställningslokalen.

  1.      Eftersom vi tyvärr inte har något showroom i Sverige, utan bara ett lager i Norrköping, erbjuder vi utbredd 14-dagars ångerrätt som innebär gratis returfrakt av futon madrasser och stora möbler som bäddsoffor från Karup. På detta sätt får man en möjlighet att provsova madrasser och att se hur bra varorna passar till interiören. Om man ångrar sig bör varorna returneras som nya och i originella förpackningen. Ångerblanketten skickas vid alla köp. I fall man väljer att utöva ångerrätten bokar vi upphämtning via vår transportpartner. Läs mer i VILLKOR –kategorin.

15. Får jag besöka lagret i Kabelvägen 15, Norrköping och kolla varor där?

Nej, det får du inte, tyvärr. Det är ett stort lager hos PileZone där man lagrar produkter från andra företag som är packade och beredda till att vara levererad. Det finns ingen möjlighet att packa upp varorna i lagret. Man får bara hämta beställda varor därifrån.


16. Är det möjligt att få tygprov?

Ja, det är det. Kontakta oss via den motsvarande formen, skriva att du vill få tygprov och ange ditt namn och postadress. Vi skickar tygprov inom 2-3 dagar. Det är gratis. Hela tygsamlingen finns här: Tygsamling.


17. Behöver jag skicka tygprov tillbaka?

Nej, det behöver du inte göra. Man kan behålla dem och även visa till vänner.


18. Vilka varor finns det i utställninglokalen?

Det finns följande varor i utställningslokalen:

- bäddsoffor: Fresh, Rock-O, Beat, Indie, Figo, Bebop;

- länstolar: Nido, Buckle up, Dice, Loop, Baby Hippo;

- madrasser: Organisk Traditionell futon, Elit Komfort Futon, Dubbel latex futon, Coco futon, Bed-in-Bag;

- Zabuton kuddar från Takaokaya, Kyoto, Japan;

- sängar: Eagle och Isola; De har hög kvalitet som alla Karup och Cinius varor. Veden har FSC certifikat.

- bord: Moebius Bu (av xBritt); PAR4 (av Sculptures Jeux)

- sänggavlar: “Futon” och “Pimp”;

- tatami mattor, kuddar,

- madrassöverdarg i färger Flax, Natur och Svart,

- Shojiskärmar med blommor, Eudes shojiskärmar och vita trä anslagstavlor med luckor.

 

Vi har tygprov och kataloger på Karup, Cinius, Takaokaya och xBritt produkter i utställningslokalen.

 

Men inte Roots och Funk, tyvärr.

  1.   Eftersom vi tyvärr inte har något showroom i Sverige, utan bara ett lager i Norrköping, erbjuder vi utbredd 14-dagars ångerrätt som innebär gratis returfrakt av futon madrasser och stora möbler som bäddsoffor från Karup. På detta sätt får man en möjlighet att provsova madrasser och att se hur bra varorna passar till interiören. Om man ångrar sig bör varorna returneras som nya och i originella förpackningen. Ångerblanketten skickas vid alla köp. I fall man väljer att utöva ångerrätten bokar vi upphämtning via vår transportpartner. Läs mer i VILLKOR –kategorin.

Produkten har lagt till din produktjämförelse